|
«Шляхи допомоги дітям з особливими освітніми потребами» 26 листопада 2008 року в приміщенні Сокальської ЗШІ-ІІІст. №4 відбувся «круглий стіл» на тему: «Шляхи допомоги дітям з особливими освітніми потребами», організатором якого була завідувач Фенчин Г.М. та консультанти психолого-медико-педагогічної консультації. На засідання запрошувались батьки, які виховують дітей з порушенням зору, слуху, мовлення, інтелектуального розвитку, дитячим церебральним паралічем. У роботі «круглого столу» взяли участь - заступник директора Сокальської ЗШ І-ІІІст. №4 Дмитрук О.С., директор Жовківської спеціальної школи-інтернату для дітей з порушенням слуху, директор Лопатинської спеціальної школи-інтернату для дітей з порушенням інтелектуального розвитку, лікар-психоневролог Тейкало Н.Ф., вчителі-логопеди, психологи. Батьки ознайомились з різними формами психолого-медико-педагогічної допомоги, яку можуть отримати їх діти, як в спеціальних школах-інтернатах так і в загальноосвітніх та медичних закладах району. Директори спецшкіл-інтернатів інформували присутніх про умови навчання, виховання та проживання дітей. Найбільш проблемним виявилось питання ефективності індивідуального навчання та медичного лікування дітей-інвалідів. В рамках «круглого столу» обговорювалось питання про надання практичними психологами та логопедами району корекційної допомоги дітям з особливими освітніми потребами. Психолого-медико-педагогічна допомога дітям з особливими освітніми потребами в ЗНЗ району та області. Фенчин Г.М. - завідувач РПМПК Особливості навчання, виховання та проживання дітей з порушенням інтелектуального розвитку в спеціальній школі-інтернаті. Василь Федорович - директор Лопатинської спеціальної школи-інтернату Індивідуальна форма навчання – як форма надання корекційної допомоги дітям з особливими освітніми потребам. Дмитрук О.С. - заступник директора Сокальської ЗШ І-ІІІст.№4 Особливості навчання, виховання та проживання дітей з порушенням слуху в спеціальній школі-інтернаті. Стефанія Богданівна - директор Жовківської спеціальної школи-інтернату Медична допомога дітям з особливими освітніми потребами Тейкало Н.Ф. - дитячий психоневролог Психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами Боліжук Н.П. - практичний психолог Сокальської ЗШ І-ІІІст. №4 Логопедична допомога дітям з порушенням мовлення в ЗНЗ району. Дзядик Н.М. – вчитель-логопед Сокальського логопункту Логопедична допомога дітям з мовленнєвими порушеннями у Сокальському районі Своєчасне оволодіння мовленням – основа розумового розвитку дитини, запорука її повноцінного спілкуванняз оточуючими Все живе на світі потребує спілкування. Відтворювати звуки, а потім слова дитина вчиться під впливом мови дорослих і це значною мірою залежить від оточення, виховання та навчання в сім’ї. Але, коли виникають труднощі – найважливіше завдання логопедичної служби - допомогти батькам створити сприятливі умови для повноцінного розвитку свого малюка, адже чисте і виразне мовлення допоможе дитині краще висловлювати свої думки, формувати добрі стосунки зі своїми ровесниками та дорослими. Не у всіх дітей відразу і без перешкод формується здатність сприймати і відтворювати почуте, оскільки мовлення – це складна психічна функція. Інколи дитина не вимовляє певний звук, або замінює його іншим. Часто така звуковимова викликана недостатнім розвитком здатності розрізняти подібні звуки мови. Таким дітям важко оволодіти звуко-буквеним аналізом, через що у них виникатимуть пізніше труднощі з читанням та письмом. Неправильне мовлення у дошкільників з часом може закріпитися, що призводить до різних стійких помилок як в усному мовленні, так і на письмі (дитина пише так, як неправильно говорить). Ще однією небезпекою є зміна особистості: дитина може усамітнюватись, стати дратівливою, знизиться її успішність в школі. Ось чому вчителі-логопеди під час занять не лише виправляють звуковимову, а й розвивають здатність сприймати звуки мовлення на слух, збагачують словниковий запас дітей, стимулюють мислення і психічний розвиток, готують дитину до успішного засвоєння шкільної програми. Лише співпраця з логопедом, дозволить вчителям та батькам сприяти якнайшвидшому подоланню мовленнєвих та особистісних проблем у дітей, допоможе їм краще себе реалізувати у житті. У Сокальському районі діє 5 логопедичних пунктів : Сокальський логопункт знаходиться в приміщенні ЗШ І-ІІІ ст.№4, де працюють вчителі-логопеди: Дзядик Н.М., Васьків Н.Л., Гайдамащук Л.М. Корекційні заняття проводяться щоденно у післяурочний час з 12.00 до 16.00 год. Також логопедична допомога надається в ЗШ №2, ЗШ №5, НВК школі-сад і у Жвирківській ЗШ І-ІІІст. Великомостівський логопункт знаходиться в приміщенні Великомостівської ЗШ І-ІІІст. Там працюють вчителі-логопеди: Калиновська Н.П., Павлишин М.П. і Павлишин В.В. Також логопедична допомога надається в ЗШ с. Реклинець, с. Бутини, с. Двірці У Белзькому логопедичному пункті працюють Магир О.Б. і Комарницька О.М. Додатково ведуться заняття в Угнівській ЗШ , у школах с.Острів, с.Стаївка та У Белзькому логопедичному пункті працюють Магир О.Б. і Комарницька О.М. Додатково ведуться заняття в Угнівській ЗШ , у школах с.Острів, с.Стаївка та с.Карів Минулого року було створено Тартаківський та Забузький логопедичні пункти, де працюють вчителі-логопеди Томасевич Н.Я. і Гайдамащук Л.М. Щороку, у вересні і травні вчителі-логопеди здійснюють діагностичне обстеження учнів у школах району, з метою виявлення дітей з вадами мови. Основним завданням логопеда є не лише навчити дитину правильно вимовляти звуки, а й проводиться робота над: - розвитком рухливості артикуляційного апарату, що включає логопедичний масаж та артикуляційну гімнастику; - розвитком фонематичної системи мовлення; - збагаченням словникового запасу; - формуванням лексико-граматичної будови мовлення; - подоланням специфічних помилок читання і письма; - розвитком зв’язного мовлення. Логопеди надають консультації батькам та вчителям щодо запобігання та усунення порушень усного і писемного мовлення учнів, а при необхідності, скеровують дітей на обстеження до лікарів-спеціалістів.
|