Семінар директорів у Острівському НВК «ЗШ І-ІІІст. – дитячий садок»
«Успіх складається на 20% з вашого досвіду й кваліфікації та на 80% - із вибраної вами стратегії дій» (Джим Рон). Під таким гаслом проведено перший у 2012-13 навчальному році семінар директорів шкіл І-ІІІст. Відповідно до планів роботи відділу освіти та методичного кабінету, 11 жовтня 2012р. у Острівському НВК «ЗШ І-ІІІст. – дитячий садок» було проведено семінар директорів шкіл І-ІІІ ст. на тему «Планування школи за стратегічною моделлю». Метою семінару було: ознайомлення керівників шкіл з основами стратегічного управління та особливостями планування за стратегічною моделлю; надання практичних методичних порад з питань організації роботи над створенням програми розвитку школи; презентація досвіду керівників шкіл щодо проведення самоаналізу роботи школи. Керівники шкіл взяли участь методичному діалозі (проведений завідувачем РМК Г.Гібляк) «Основи стратегічного планування. Організація роботи над програмою розвитку школи», навчальному практикумі щодо використання сучасних методик самоаналізу, в обговоренні актуальних проблем, які стосуються планування розвитку шкіл району. Досвідом роботи з проведення самоаналізу роботи школи як основи перспективного планування поділилися керівники шкіл. Директор Варязької ЗШ І-ІІІст. Гаврилів Я.С. представив результати проведення комплексної діагностики професійної майстерності вчителів, на основі якою спроектовано професійний розвиток та методичну роботу у школі. Директор Двірцівського НВК «ЗШ І-ІІІст – дитячий садок» Білецький Ю.І. виступив з проблеми «Використання результатів моніторингу виховання при плануванні виховної програми». Директор Острівського НВК «ЗШ І-ІІІст. – дитячий садок» Кілик С.Я. провів самоаналіз роботи школи за останні 5 років (використовуючи сучасні методи самоаналізу) та презентував проект Програми розвитку школи, яка розроблена за проектно-цільовим підходом. Учасники семінару високо оцінили високий рівень організації роботи колективу над створенням Програми розвитку та сучасний науковий підхід до розробки концепції та концептуальних ідей представленої програми розвитку, системність у перспективному плануванні роботи Острівського НВК «ЗШ І-ІІІст. – дитячий садок». Заступник директора школи Гричук Н.Л. представила результати SVOT-аналізу щодо результатів співпраці педагогів дошкільної та початкової ланки з питань наступництва в навчально-виховному комплексі. Колектив школи має позитивний досвід з питань планування індивідуального розвитку дитини на основі діагностики рівня розвитку дошкільників («Діагностичної карти дошкільника»), використання у роботі вихованців та учнів портфоліо досягнень; виробив ефективну модель співпраці педагогів з питань реалізації наступництва та здійснення психолого-педагогічного супроводу адаптаційного періоду першокласників. Представлений проект «За крок до школи» (розділ Програми розвитку школи) передбачає вирішення багатьох проблем щодо підвищення якості даної ділянки роботи: удосконалення форм та методів у роботі з дітьми в контексті індивідуального розвитку; посилення роботи щодо виявлення та розвитку обдарованості на ранньому етапі; заходи щодо співпраці дошкільнят та учнів по еколого-натуралістичному напрямку; заходи з розвитку професійної компетентності вчителів, зокрема, з питань реалізації принципу наступності в освіті; заходи з ефективного поетапного впровадження нової програми дошкільної освіти «Українське дошкілля» та нового стандарту початкової освіти. Перед учасниками семінару виступила вчитель Коштура Н.Й, яка представила результати роботи педагогічного і учнівського колективів з озеленення школи та присадибної території, здійснення ряду природоохоронних акцій, дослідження екологічних проблем рідного краю, а також - результати науково-дослідної роботи та результати співпраці педагогів, учнів, вихованців, батьків дошкільного та шкільного відділення НВК щодо реалізації заходів еколого-натуралістичного змісту. Гості семінару були присутні під час виступу агітаційної групи «Зупинись! Не губи! Схаменись» (кер. Слободяник Г.К.). Директори шкіл отримали змістовні навчально-методичні матеріали, що допоможуть організувати роботу над створення програми розвитку школи. У посібнику «Планування роботи школи за стратегічною моделлю» подано теоретичні матеріали з проблеми стратегічного підходу до планування розвитку закладу освіти, методичні рекомендації щодо організації роботи над програмою розвитку школи на основі стратегічної моделі. У посібнику «Системний підхід до планування методичної роботи» розроблено методичні рекомендації щодо стратегічного планування роботи з професійного розвитку вчителів. Крім того, учасники семінару отримали: добірку діагностичних анкет для самооцінювання роботи школи; зразок програми розвитку школи; методичні матеріали щодо планування внутрішнього шкільного контролю на перспективу; тезарій термінів та понять з теми семінару; добірку сучасних методик колективного аналізу роботи школи; електронні методичні презентації «Робота над створенням програми розвитку школи», «»Робота над створенням річного плану роботи школи», «Планування роботи школи за стратегічною моделлю»; діагностичні анкети для самооцінки власної компетентності з планування школи; сценарій проведеного заходу. Учасники семінару та гості відзначили високу професійну компетентність, лідерські якості, науковий та інноваційний підхід в управлінській діяльності директора школи Кілика Степана Ярославовича, заступників директорів Возняк Ольги Степанівни та Гричук Надії Леонідівни. Районний семінар було проведено на високому організаційному, науково- методичному рівнях. Захід носив навчальний та практичний характер. Результати семінару, відгуки його учасників, спілкування з педагогічним колективом, учнями школи підтвердили високий рівень управлінської діяльності, компетентний, творчий підхід при підготовці до семінару директора Острівського НВК «ЗШ І-ІІІст. – дитячий садок» Кілика Степана Ярославовича. Галина Гібляк
|