|
|
Cемінар директорів ЗНЗ І-ІІІст. у Ільковицькому НВК «ЗШ І-ІІІст. –дитячий садок» Відповідно до планів роботи відділу освіти та методичного кабінету, 13 грудня 2012 р. у Ільковицькому НВК «ЗШ І-ІІІст. –дитячий садок» відбувся семінар-практикум директорів шкіл І-ІІІ ст. на тему «Наступність та перспективність дошкільної та початкової освіти». У семінарі брали участь спеціаліст відділу освіти, завідувач РМК, директори шкіл, вчительський та учнівський колективи Ільковицького НВК «ЗШ І-ІІІст. –дитячий садок». Під час семінару керівники шкіл розглянули питання реалізації принципу наступності дошкільної та початкової освіти, створення умов для успішної адаптації першокласників. Під час методичного діалогу «Організація роботи з наступності освіти та створення умов для успішної адаптації першокласників: управлінський аспект» учасники семінару: - визначили актуальність проблеми наступності як одного з принципів забезпечення якості освіти; - накреслили здобутки та проблеми, які існують в даному напрямку роботи у закладах освіти району; - ознайомилися з нормативними документами, що регулюють дану ділянку роботи; - розробили стратегію співпраці керівників ДНЗ та ЗНЗ щодо забезпечення наступності у розвитку освіти та щодо управління процесом успішної адаптації першокласників. Завідувач РМК Гібляк Г.В. ознайомила керівників шкіл з методичними рекомендаціями «Планування, організація та контроль роботи з реалізації наступності дошкільної та початкової освіти, адаптації дитини у школі» по напрямках: - управління роботою щодо успішної адаптації першокласників; - проведення моніторингу умов для навчання першокласників; - створення єдиного аналітично інформаційно – розвивального простору на основі проведених досліджень; - організація навчально-виховного процесу у 1 класі: об’єкти посиленого контролю; - організація роботи вчителів із забезпечення навчального співробітництва у першому класі; - здійснення психолого-педагогічного супроводу; - налагодження методичної співпраці педагогів дошкілля та початкових класів; - проведення спільних заходів, що сприяють взаємодії дітей молодшого шкільного та старшого дошкільного віку; - організація роботи з батьками майбутніх першокласників; - реалізація системи внутрішньошкільного контролю та моніторингу якості даної ділянки роботи. Досвідом роботи з реалізації наступності у Ільковицькому НВК «ЗШ І-ІІІст. –дитячий садок» поділився директор школи Костюк Андрій Ярославович. Директор школи визначив переваги співпраці на рівні адміністрації, педагогів, учнів в умовах функціонування навчально-виховного комплексу та розповів про здійснення психолого-педагогічного супроводу даної ділянки роботи у школі. Заступник директора Хомин Г.І. ознайомила керівників шкіл із змістом, формами, методами, результатами спільної методичної роботи педагогів дошкільної ланки та початкових класів, розповіла про організацію роботи з першокласниками на основі дитячого портфоліо, накреслила перспективи розвитку даної ділянки роботи НВК (презентувала витяг з програми розвитку школи – розділ «Наступність у роботі дошкільної та початкової ланок»). Далі керівники шкіл відвідали відкриті заняття. Практичний психолог Диня О.В. провела з першокласниками та їх вчителем тренінгове заняття «Я – частинка нашого класу», метою якого було сприяння успішній адаптації першокласників до шкільного навчання. Вчитель англійської мови Федин О.Р. провела відкрите заняття у дошкільному підрозділі різновікової групи з англійської мови «Атрибути Різдва». Захід ілюстрував позитивний досвід співпраці педагогів щодо підготовки вихованців ДНЗ до школи. Про результат ефективної співпраці дошкілля і початкової школи з народознавчого напрямку, позитивний досвід організації спільних заходів для вихованців ДНЗ та молодших школярів, свідчив проведений позакласний захід «Андріївські вечорниці». | | | | | |
На допомогу керівникам шкіл підготовлено ряд методичних матеріалів: методичний посібник «Планування, організація та контроль роботи з реалізації наступності дошкільної та початкової освіти, адаптації дитини у школі: методичні рекомендації» (підг. Г.Гібляк, А. Костюк), методичний посібник «Методичні рекомендації з питань адаптації першокласників до школи» (підг. Диня О.В.); рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 1 класу; зразки діагностичних карт дошкільника; матеріали з планування роботи даної ділянки роботи школи підг. Хомин Г.І.).; папку нормативних та методичних матеріалів; папку матеріалів для проведення діагностики рівня адаптованості першокласників. У Ільковицькому НВК «ЗШ І-ІІІст. –дитячий садок» розпочато практику ведення дитячого портфоліо з дошкільного віку як інструменту позитивної мотивації розвитку обдарованості дитини, планування роботи з першокласниками на основі індивідуального плану розвитку. Для гостей було організовано виставку портфоліо вихованців ДНЗ – майбутніх першокласників. Учасники семінару оглянули навчальні кабінети початкової ланки, тематичні куточки, шкільну світлицю та переконалися у тому, що дирекція школи спільно з педагогічним та батьківським колективами проводить велику роботу з оновлення, модернізації та збереження матеріально-технічного, навчально-методичного забезпечення навчальних кабінетів, змістовного, естетичного оформлення коридорів, тематичних залів та куточків. У школі створено сприятливе розвивальне, навчальне та культурно-просвітницьке середовище для забезпечення якісної організації навчально-виховного процесу, розвитку закладу як опорного, розвитку | | обдарованих дітей та підтримки статусу соціокультурного центру села. Учасники семінару та гості відзначили високу професійну компетентність, лідерські якості, | | інноваційний підхід в управлінській діяльності директора школи Костюка Андрія Ярославовича. Заслуговує на увагу та високу оцінку перспективний досвід директора з організації пріоритетного напрямку розвитку; рівень науково-методичної підтримки інноваційної діяльності кожного вчителя; вміння організовувати управління на основі діалогу, сприяти творчій діяльності колективу. Районний семінар було проведено на високому організаційному, науково - методичному рівнях. Захід носив навчальний та практичний характер. Результати семінару, відгуки його учасників, спілкування з заступниками директора школи, педагогічним колективом, учнями підтвердили високий рівень управлінської діяльності, компетентний, творчий підхід при підготовці до семінару директора Ільковицького НВК «ЗШ І-ІІІст. –дитячий садок» Костюка Андрія Ярославовича. Г. Гібляк
|