Про альтернативні форми об`єднання молоді у школах Сокальського району
На нараді керівників шкіл, 6 листопада 2014 р., підведено підсумки розвитку клубної роботи та наукових товариств у школах району, представлено кращий досвід роботи учнівських клубів. З 2010 року організовувався методичний супровід методичної роботи з розвитку клубної роботи. Створення клубів та наукових товариств передбачено районною програмою “Обдарована дитина” та проектом “Розвиток пріоритетних напрямків позакласної роботи у ЗНЗ”. Методичним кабінетом розроблені методичні рекомендації для шкіл “Клубна робота у школі”, “Положення, що регламентують роботу учнівських формувань”, “Правовий клуб у школі” та рекомендації по напрямках. Досвід клубної роботи та робота наукових товариств представлений: семінари-практикуми по пріоритетних напрямках ; семінар директорів у Сокальській гімназії ім. Олега Романіва (2010р.); семінари директорів у Великомостівському НВК “ЗШ І-ІІІст. – ліцей”, Переспівській ЗШ І-ІІст.; семінар заступників директорів у Белзькій ЗШ І-ІІІст. У 2012, 2013, 2014 р. рейтингова оцінка роботи шкіл по напрямках включала оцінку роботи клубів та наукових товариств В результати спільної роботи, яка проводилася в рамках програми «обдарована дитина», мережа клубної роботи стрімко росте. Сфери діяльності учнівських об’єднань різна: об’єднання за інтересами, що діють в рамках пріоритетних напрямків позакласної роботи; об’єднання, що діють на базі традиційних гуртків творчого характеру; об’єднання як форма допрофільного, профільного навчання. Також у ЗНЗ розвивається мережа наукових товариств. Наукове товариство дає учням поглиблені знання з предмету,участь у такому об’єднанні сприяє підвищенню інтересу до наукових знань, окремих предметів, розвитку навиків, оволодіння методами дослідницько-пошукової діяльності, дає досвід самостійної наукової роботи,розвиток умінь самопрезентації, переконання, підвищення власної самооцінки. У школах діють наукові товариства, в рамках яких учні займаються науковою роботу по різних напрямках: НТГ ім. Олега Романіва (Гентуш Н.Я.); наукове товариство “Ерудит” (Великомостівський НВК, Пальцева І.В.); наукове товариство “Олімп” (Сокальська СШ І-ІІІст. №3, Попович Н.С.); наукове товариство “Едісон” (Сокальський НВК №4, Кровіцька Л.Я.); наукове товариство “Промінь” (Поторицька ЗШ І-ІІІст., Батіг О.І.); наукове товариство “Пошук” (Хлівчанська ЗШ І-ІІІст., Медвідь Н.М.); наукове товариство “Промінь” (Забузька ЗШ І-ІІІст, Айриш О.Б.); наукове товариство “Академік” (Стенятинська ЗШ І-ІІІст., Дзядик О.М.); наукове товариство “Юні дослідники” (Волсвинська ЗШ); наукове товариство “Юні дослідники” (Поторицька ЗШ І-ІІІст., Шевчук Н.В.). Крім того діють вузькоспеціалізовані товариства: наукове товариство “Біос” (Двірцівський НВК, Глюз Н.В.); наукове товариство “Пошук” (Реклинецька ЗШ, Гоман Р.В.); наукове товариство “Інформатики-інтелектуали” (Сокальська ЗШ І-ІІІст. №5, Томчук Т.Я.); наукове товариство “Екологічна варта” (Хоробрівська ЗШ І-ІІІст.); наукове товариство “Людина і довкілля” (Сокальський НВК №2, Семенюк Л.М.); науково-дослідне товариство учителів та учнів “Ерудит” (Войславицька ЗШ І-ІІст.) Кращий досвід роботи наукових товариств мають колективи Сокальської гімназії, Сокальського НВК №4, Сокальської ЗШ І-ІІІст. №3, Двірцівського НВК, Войславицької ЗШ І-ІІст. У школах району працює 63 клуби: екологічні клуби -11, євроклуби – 11; загально-інтелектуальні, “Що?Де? Коли?” – 9; правові клуби– 8; клуби журналістів, прес-клуби, медіа-клуби – 6; історичні, пошукові, юних екскурсоводів – 5; літературні студії, об’єднання – 4; клуби здоров’я – 4; спортивні, туристичні – 2; творча арт-студія – 1; клуби інформатиків -2 ; клуб юних підприємців – 1; клуби молодших школярів – 3. Показник охоплення клубною роботою зростає і є високим у Сокальському та Забузькому ОО. Кращий досвід організації клубної роботи за темою “Взаємодія учнівських клубів як засіб модернізації різних сфер позакласної роботи” вивчається РМК. Клубна робота на високому рівні організована у школах м. Сокаля, Великомостівському НВК «ЗШ І-ІІІст. –ліцей», Хоробрівській ЗШ І-ІІІст., Сілецькій ЗШ І-ІІІст., Переспівській ЗШ І-ІІ ст. Однак у багатьох школах клубна робота е розвивається: Острівський НВК «ЗШ І-ІІІст. – дитячий садок», Карівська, Пристанська ЗШ І-ІІст., Ванівський, Куличківський, дитячий садок» НВК «ЗШ І-ІІ ст. – дитячий садок»; усі школи Тартаківського ОО (крім –Переспівської ЗШ І-ІІст.) На нараді представлено роботу кращих учнівських клубів. Також визначені завдання щодо розвитку клубної роботи: • Популяризувати альтернативні форми учнівських об’єднань у системі позакласної роботи • Осучаснювати зміст позакласної роботи • Модернізувати методи роботи гуртків • Підтримувати учнівську ініціативу щодо створення об’єднань • Посилити роботу щодо створення творчих студій, клубів військово-патріотичного виховання Завідувач РМК Галина Гібляк
|