|
| | 17 лютого 2015 року в ДНЗ № 5 м. Сокаль відбулось чергове засідання районної Школи перспективного педагогічного досвіду. Слухачі працювали над цікавим та актуальним питанням використання музейної педагогіки як засобу формування духовної культури дошкільників. Вихователь – методист ДНЗ № 5 Волошин С. І. у виступі з досвіду роботи закладу говорила про те, що сьогодні чи не найважливішими і найактуальнішими напрямами роботи в царині музейної педагогіки є духовно – моральне та громадянсько-патріотичне виховання. Використання засобів музейної педагогіки дає змогу пробудити в дітях відчуття приналежності до свого роду, до рідної землі, прагнення долучитися до культури українського народу, його історії, традицій. Керівник районної Школи перспективного педагогічного досвіду Шелемей Н. М. акцентувала увагу на тому, що головною метою роботи педагогічного колективу в межах музейної педагогіки є виховання культурної творчої особистості, яка сприймає, цінить, втілює в життя принципи добра і краси. Цієї мети досягає педагогічний колектив ДНЗ № 5 – професійно грамотний, творчий та ініціативний. Вихователі, опираючись на особистісно-орієнтований підхід до кожної дитини, впроваджуючи інноваційні технології, дають дитині не лише уявлення про навколишній світ, але й формують засади духовної культури, почуття патріотизму в дітей. «Мандрівка до міні-музею кераміки» - інтегроване заняття з використанням інтелектуальної карти, яке провела вихователь Савчук Руслана Василівна з дітьми середнього дошкільного віку, було цікавим не тільки дітям, а й слухачам ШППД. Вміле поєднання сучасних педагогічних технологій з духовним світом української історії, атмосфера спілкування вихователя на рівні з дитиною, повага до дитячої особистості забезпечили високу результативність проведеного заняття. Молодий, творчий вихователь Панасюк Надія Володимирівна провела інтегроване заняття для дітей середнього дошкільного віку «Вишиванка – вишиваночка для Оленки і Тарасика».Системна і послідовна робота педагога забезпечила високий рівень розвитку духовного потенціалу кожної дитини та була високо оцінена колегами. Для дітей раннього віку вихователь Бондарчук Людмила Андріївна провела заняття з сенсорного розвитку «Від казки до казки». Разом з малюками педагог з допомогою казки пізнавали світ краси. Цікаві та доступні форми роботи, якими добре володіє молодий вихователь, вирішували складні розвиваючі та виховні завдання, забезпечували атмосферу емоційного комфорту та розвитку дитини. Вихователь старшої групи Дубик Галина Василівна, працюючи над виконанням вимог Базового компонента, розуміє, що її робота забезпечує належний рівень підготовки дитини не лише до школи, а й до нових умов соціального життя. Педагог відкривала перед дитиною світ у всій різноманітності, робила це вміло – щоб не зашкодити маленьким паросткам дитячої особистості, на рівні доступному і зрозумілому кожній дитині. Найкраще це можна реалізувати через світ дитячої гри. Саме тому її заняття «Подорож до музею іграшок» було ефективним та результативним. Багато нового та цікавого побачили слухачі ШППД у народознавчому міні-музеї ДНЗ. Це особливий розвивальний простір, створений педагогічним колективом з метою долучення дитини до світу мистецтва, розширення її культурного й національного світогляду, формування життєвої компетентності. В ході обговорення відкритих занять педагоги відзначили високий рівень професіоналізму, творчих підхід та гуманістичні позиції педагогічного колективу ДНЗ №5. Кожен мав можливість обмінятися досвідом, розширити свій фаховий кругозір. Вихователь ДНЗ № 9 Харчук Н. Н. запропонувала колегам власний досвід використання елементів музейної педагогіки та провела моделювання віртуальної екскурсії музеєм Марії Приймаченко. Методист РМК Тимошик М. П. зазначила, що лише всесторонньо розвинений, духовно багатий педагог цікавий дітям. Справжній фахівець не лише вчить, а й вчиться. Саме така атмосфера взаємного навчання, духовного розвитку та пізнання світу краси панує в ДНЗ № 5 та ефективно забезпечує розвиток дитячої особистості. На закінчення слухачі ШППД обмінялись враженнями та визначили ключові питання, які доцільно опрацювати на наступних засіданнях.
|
|