|
21 лютого – Міжнародний день рідної мови Це свято до календарів усього світу ввійшло тільки у 1999 році. У жовтні 1999 року на Тридцятій сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО було запроваджено Міжнародний день рідної мови, а починаючи з 21 лютого 2000 року цей день відзначають і в Україні. З метою виконання Закону України про мови, піднесення її престижу серед учнівської молоді, виховання любові, пошани до рідного слова та підвищення рівня знань учнів з мови, в навчальних закладах району заплановано провести відповідні заходи до Дня рідної мови з 19.02.15р. – по 25. 02. 2015 року: 1. Книжково - журнальні виставки: 1) «Поки живе мова – житиме й народ»; 2) «Вертайсь, рідна мово, у серце народу, у душу Вкраїни»; 3) «Відкрий, о рідна моя мово, свої скарбниці золоті!..». 2. Тематичні уроки «Плекатимеш мову-цвістимуть слова». 3. Радіопередачі «Краса і багатство рідної мови». 4. Конкурс читців-учнів на краще виконання поетичних творів «О слово рідне, України слава». 5. Інформаційні хвилинки «"Я знаю силу слова". 6. Конкурс малюнків «Мово журавлина, повернись із вирію до нас». 7. Конкурс тематичних газет «Прилиньмо душею до перлин рідної мови»». 8.Конкурси плакатів «Збережемо чистоту рідної мови» 9. Вікторини «З мови починається Держава». 10. Конкурс творчих робіт «Коли зникає мова, народу більше немає» 11. Виховні заходи «На лебединих крилах…». 12. Інтелектуально-розважальні ігри «Свята і чиста мова материнська...» 13. Свято української пісні «Вона мені за пісню і сльозу». 14. Конкурс презентацій до Дня рідної мови «Спішу у храм святого слова». 15. Засідання круглого столу «Сторінками скорботного календаря рідної мови». Інформація про проведені заходи висвітлюватиметься в шкільних та окружних газетах, а також - на сайті відділу освіти та районного методичного кабінету.
^ Відділ освіти Сокальської РДА
|
| | 17 лютого 2015 року в ДНЗ № 5 м. Сокаль відбулось чергове засідання районної Школи перспективного педагогічного досвіду. Слухачі працювали над цікавим та актуальним питанням використання музейної педагогіки як засобу формування духовної культури дошкільників. Вихователь – методист ДНЗ № 5 Волошин С. І. у виступі з досвіду роботи закладу говорила про те, що сьогодні чи не найважливішими і найактуальнішими напрямами роботи в царині музейної педагогіки є духовно – моральне та громадянсько-патріотичне виховання. Використання засобів музейної педагогіки дає змогу пробудити в дітях відчуття приналежності до свого роду, до рідної землі, прагнення долучитися до культури українського народу, його історії, традицій. Керівник районної Школи перспективного педагогічного досвіду Шелемей Н. М. акцентувала увагу на тому, що головною метою роботи педагогічного колективу в межах музейної педагогіки є виховання культурної творчої особистості, яка сприймає, цінить, втілює в життя принципи добра і краси. Цієї мети досягає педагогічний колектив ДНЗ № 5 – професійно грамотний, творчий та ініціативний. Вихователі, опираючись на особистісно-орієнтований підхід до кожної дитини, впроваджуючи інноваційні технології, дають дитині не лише уявлення про навколишній світ, але й формують засади духовної культури, почуття патріотизму в дітей. «Мандрівка до міні-музею кераміки» - інтегроване заняття з використанням інтелектуальної карти, яке провела вихователь Савчук Руслана Василівна з дітьми середнього дошкільного віку, було цікавим не тільки дітям, а й слухачам ШППД. Вміле поєднання сучасних педагогічних технологій з духовним світом української історії, атмосфера спілкування вихователя на рівні з дитиною, повага до дитячої особистості забезпечили високу результативність проведеного заняття. Молодий, творчий вихователь Панасюк Надія Володимирівна провела інтегроване заняття для дітей середнього дошкільного віку «Вишиванка – вишиваночка для Оленки і Тарасика».Системна і послідовна робота педагога забезпечила високий рівень розвитку духовного потенціалу кожної дитини та була високо оцінена колегами. Для дітей раннього віку вихователь Бондарчук Людмила Андріївна провела заняття з сенсорного розвитку «Від казки до казки». Разом з малюками педагог з допомогою казки пізнавали світ краси. Цікаві та доступні форми роботи, якими добре володіє молодий вихователь, вирішували складні розвиваючі та виховні завдання, забезпечували атмосферу емоційного комфорту та розвитку дитини. Вихователь старшої групи Дубик Галина Василівна, працюючи над виконанням вимог Базового компонента, розуміє, що її робота забезпечує належний рівень підготовки дитини не лише до школи, а й до нових умов соціального життя. Педагог відкривала перед дитиною світ у всій різноманітності, робила це вміло – щоб не зашкодити маленьким паросткам дитячої особистості, на рівні доступному і зрозумілому кожній дитині. Найкраще це можна реалізувати через світ дитячої гри. Саме тому її заняття «Подорож до музею іграшок» було ефективним та результативним. Багато нового та цікавого побачили слухачі ШППД у народознавчому міні-музеї ДНЗ. Це особливий розвивальний простір, створений педагогічним колективом з метою долучення дитини до світу мистецтва, розширення її культурного й національного світогляду, формування життєвої компетентності. В ході обговорення відкритих занять педагоги відзначили високий рівень професіоналізму, творчих підхід та гуманістичні позиції педагогічного колективу ДНЗ №5. Кожен мав можливість обмінятися досвідом, розширити свій фаховий кругозір. Вихователь ДНЗ № 9 Харчук Н. Н. запропонувала колегам власний досвід використання елементів музейної педагогіки та провела моделювання віртуальної екскурсії музеєм Марії Приймаченко. Методист РМК Тимошик М. П. зазначила, що лише всесторонньо розвинений, духовно багатий педагог цікавий дітям. Справжній фахівець не лише вчить, а й вчиться. Саме така атмосфера взаємного навчання, духовного розвитку та пізнання світу краси панує в ДНЗ № 5 та ефективно забезпечує розвиток дитячої особистості. На закінчення слухачі ШППД обмінялись враженнями та визначили ключові питання, які доцільно опрацювати на наступних засіданнях.
^ Відділ освіти Сокальської РДА |