Колегія "Про підсумки розвитку музейної справи у школах району" 24 грудня 2015 року відбулася колегія відділу освіти Сокальської РДА, де слухалось питання «Про підсумки розвитку музейної справи у школах району (Хлівчанська ЗШ І – ІІІ ст..,Тартаківської ЗШ І-ІІІ ст., Сокальської ЗШ І-ІІІ ст..№5)”, доповідала методист РМК Кулик А.С. Вона зазначила, що перебудова системи освіти потребує творчого оновлення всіх її ланок, зокрема музейної справи. Одним із завдань педагогічного колективу школи, в якій є музей, ефективніше використовувати його зібрання в навчально-виховній роботі з учнями. Музей при навчальному закладі гармонійно поєднує ознаки і функції навчальної та дослідної установи. Це дозволяє змістити акцент з активного дидактичного впливу на особистість учня, формування середовища, в якому відбуваються його самоосвіта й саморозвиток і починають діяти механізми внутрішньої активності. Шкільні музеї України стають інститутом, який дозволяє транслювати й утілювати в життя базові цінності суспільства. У їх діяльності поєднуються культурно-освітні, виховні, науково-дослідницькі функції . Музей – це візитна картка навчального закладу, педагогічного та учнівського колективів. Працюючи в пріоритетному напрямку позакласної роботи «музейна справа», в навчальних закладах передбачається максимальне використання можливостей освітнього простору шкільного музею для опанування всіх видів музейної діяльності. Пріоритетними визнані такі напрями: пошуково-дослідницька, фондова й експозиційно - виставкова робота, культурно-освітня діяльність. Аналіз досвіду шкільних музеїв Хлівчанської ЗШ І-ІІІ ст., Сокальської ЗШ І-ІІІ ст..№5, Тартаківської ЗШ І-ІІІ ст.. ім.. П. Саноцького свідчить, що пошуково–дослідницька робота дозволяє учням успішно засвоїти як у теорії, так і на практиці всі етапи науково-дослідницької роботи: навчитися працювати з джерелами різних типів, засвоїти способи зовнішнього і внутрішнього аналізу джерел, навчитися формулювати проблему, мету та завдання дослідження, обстоювати власну точку зору, набути навичок роботи з науковою і довідковою літературою та публічних виступів. Музеї при вищезазначених навчальних закладах здійснюють активну пошукову роботу, поширеною формою якої є етнографічні експедиції, походи по рідному краю, конкурси. Ради музеїв «Берегиня» Хлівчанської ЗШ І-ІІІ ст.., «Скарбничка» Сокальської ЗШ І-ІІІ ст..№5, «Історія рідного краю» Тартаківської ЗШ І-ІІІ ст.. тісно співпрацюють з музеями Сокальської гімназії, Карівської ЗШ І-ІІ ст.. та Белзької ЗШ І-ІІІ ст.., які також працюють над впровадженням пріоритетного напрямку «музейна справа». За значні успіхи у підвищенні ефективності навчального процесу, формуванні та збереженні музейного фонду України, пропаганді пам‘яток історії, культури і природи музей «Історія рідного краю» Тартаківської ЗШ І-ІІІ ст. було зареєстровано у комунальному закладі Львівської обласної ради «Львівський обласний Центр краєзнавства, екскурсій та туризму учнівської молоді» у лютому 2013 року. ^ автор підпис |