Відомому німецькому письменнику Гете належать два дуже хороших вислови: «скільки людина знає мов, стільки разів вона людина», «хто не знає чужих мов, не має поняття про свою». Обидва висловлювання свідчать про те, що іноземні мови потрібно знати, і чим більше, тим краще, адже вивчення будь-якої іноземної мови розширює кругозір і розвиває пам`ять , робить життя багатшим і яскравішим, відкриває безліч перспектив.
Для того, щоб дізнатись наскільки друга іноземна мова є важливою та необхідною для учнів, батьків та навчальних закладів Сокальського району в цілому 5 березня 2015 року відділ освіти Сокальської РДА разом з районним методичним кабінетом організували вебінар на тему «Проблеми та перспективи викладання другої іноземної мови».
Участь у даному вебінарі взяли начальник відділу освіти Р.Т. Монастирський, завідувач РМК Г.В. Гібляк, спеціалісти відділу освіти Л.Б. Ковалишин та Л.Г. Тот, методист з іноземних мов О.П. Савчук-Царинська, керівники навчальних закладів, вчителі другої іноземної мови та батьки. Технічну підтримку забезпечував методист РМК М.М.Базюк.
В ході проведення вебінару, відділ освіти перебував на зв’язку з 7 опорними навчальними закладами з п’яти освітніх округів. Завдяки налагодженому зв’язку кожен учасник вебінару мав можливість висловити власну думку та задати запитання.
Щодо вчителів, що викладають другу іноземну мову, то це здебільшого ті, що вивчали дві іноземні мови в інституті чи університеті та мають відповідні записи в дипломі. Серед учителів є й такі, які додатково закінчили спеціалізовані курси польської мови. Двоє учителів здобувають додаткову вищу освіту, проте це здебільшого стосується польської мови.
В ході проведення вебінару обговорювались наступні проблеми:
Доїзд вчителя. Переважна більшість вчителів, що викладають другу іноземну, довантажені ще в 2,3, а подекуди 4 навчальних закладах в межах округу. Вартість проїзду зростає, рейси маршрутних таксі знімають, отже неможливо забезпечити своєчасне проведення уроків.
Навчально - методичне забезпечення: жоден з вітчизняних підручників для вивчення другої іноземної мови не забезпечений автентичним аудіо супроводом. З цієї причини учні не мають нагоди вивчати фонетику з голосу носів мови. Проте вчителі підходять до процесу викладання творчо, використовують джерела Всесвітньої мережі Інтернет та матеріали, які вони отримали на курсах іноземних мов чи в університетах. Щодо польської мови, то велика кількість матеріалів надається безкоштовно Дрогобицькою спілкою вчителів - полоністів. Учні та вчителі району беруть активну участь в заходах обласного масштабу, які проводить ця Спілка. Вчителі також користуються начальними матеріалами, які купують безпосередньо в Польщі.
Варіант чи інваріант: Від того, яке місце в навчальному плані та й в навчальному процесі в цілому займає друга іноземна мова подекуди залежить якість та рівень її викладання. Більшість шкіл в 2015-2016 н.р. залишатиме другу іноземну мову, проте з огляду на те, що не усі діти здатні вивчати дві іноземні мови, запровадять шкільні факультативи.
В ході підготовки до вебінару деякі школи району провели анкетування серед учнів 4,5,6 класів щодо доцільності вивчення другої іноземної мови. За результатами цього анкетування ряд шкіл відмовились від вивчення другої іноземної мови. Серед шкіл, що відмовились: школи Тартаківського освітнього округу (відмовились від вивчення французької мови), Угнівська ЗШ І-ІІІст., Карівська ЗШ І-ІІст. (відмовились від вивчення польської мови), Двірцівський НВК «ЗШ І-ІІІст.- дитячий садок», Бутинський НВК «ЗШ І-ІІІст. – дитячий садок» та Пристанська ЗШ І-ІІст.(відмовились від вивчення німецької мови).