|
Мистецька освіта на порозі НУШ
Районне методичне об’єднання вчителів предметів художньо-естетичного циклу працює над створенням умов для саморозвитку вчителів предметів художньо-естетичного циклу з метою впровадження нового Державного стандарту та з метою наскрізного впровадження механізму реалізації завдань компетентнісного підходу.Тому саме компетентнісне навчання, інтегроване навчання, пошук нових методів та форм роботи на уроках предметів художньо-естетичного циклу - основні теми засідань проблемних методичних об’єднань, що відбулись у грудні 2017 та січні 2018 року.Зокрема, під час засідання проблемного методичного об’єднання вчителів художньої культури та інтегрованого курсу «Мистецтво», яке відбулось на базі Сокальської ЗШ І-ІІІ ст. №2 розглядались наступні питання: | |
інтеграція мистецьких навчальних предметів на уроках мистецтва та художньої культури засобами введення наскрізних змістових ліній. Майстер-клас щодо вивчення творчості художників-романтиків провела вчитель Сокальської ЗШ І-ІІІ ст.№5 Грачова Н.М. Вона продемонструвала методи, що дають можливість здійснювати міжпредметне навчання (література, музика, образотворче мистецтво) на уроках художньої культури. Засідання продовжила панорама методичних ідей «Баланс видів мистецької діяльності учнів на уроках Мистецтва». В рамках панорами вчитель Сокальського НВК «ЗШ І ст.-гімназія» Владичко О.П. презентувала відео презентації до системи уроків інтегрованого курсу «Мистецтво» з теми «Модернізм», вчитель Перетіцького НВК «ЗШ І-ІІІ ст.-дитячий садок» Іванойко Г.В. провела майстер-клас «Колаж-імпровізація за мотивами творчості художників-модерністів». Проблемне МО вчителів та керівників хореографії в цьому році працює над темою «Розвиток хореографічного мистецтва засобами впровадження сучасних форм і методів». У рамках засідання, що відбулось у Сокальської ЗШ І-ІІІ ст. №2 у грудні 2017 року, вчитель Сокальської ЗШ І-ІІІ ст. №2 Бубела О.Я. та вчитель Сокальської ЗШ І-ІІІ ст. №5 Шевченко Р.Ю. провели майстер-клас «Розвиток хореографічного мистецтва засобами впровадження сучасних форм і методів» Також відбулась презентація навчального додатка «Learning Apps» та мистецького проекту «Еducational dance show». Мистецький проект «Еducational dance show» є пошуком нових форм та особливостей хореографічного жанру, де кожен учасник має змогу продемонструвати розмаїття творчих здобутків сучасного та народного танцю. Даний мистецький проект буде реалізовуватись у Сокальському районі у лютому 2018 року. Засідання проблемного методичного об’єднання вчителів музичного мистецтва «Формування ключових компетентностей на уроках музичного мистецтва» відбулось у січні 2018 року у Сокальській ЗШ І-ІІІ ст. №4. У ході засідання відбулась презентація методичного посібника Яреми С.І. "Компетентність обізнаності та самовираження у сфері культури. Уміння вчитися впродовж життя". Окрім того Світлана Іванівна провела майстер-клас «Музично-творчі завдання як пошуково-пізнавальна практика, як прояв творчості». У другій частині засідання відбулась презентація навчального додатка «Learning Apps» та практичне заняття по створенню та використанню вправ у даному додатку. ^ автор підпис
Cемінар – практикум для проблемного методичного об’єднання учителів 4-их класів «Підготовка до навчання першокласників за стандартами Нової української школи» такій темі було присвячено семінар – практикум для проблемного методичного об’єднання учителів 4-их класів, що відбувся 17 січня 2018 року у Сокальській ЗШ І-ІІІ ст..№4. «Не вдосконалюючи себе, я не зможу вдосконалювати своїх учнів» (Шалва Амонашвілі) під таким девізом пройшло чергове засідання. | |
Семінар розпочала методист РМК Кулик А.С., яка ознайомила присутніх з філософією Нової української школи, що базується на принципах поваги особистості, доброзичливості та прихильного ставлення учасників освітнього процесу одне до одного, розподіленого лідерства та соціального партнерства. Під час засідання педагоги обговорили проблеми мотивації учнів до навчання, зокрема ефективність використання технології критичного мислення, що є однією з наскрізних вмінь в розвитку учня Нової української школи. Чому важливо навчати дитину критично мислити? Як працює освіта сьогодні? Що вбиває критичне мислення? Що сприяє розвитку критичного мислення у дітей? Чи можна привернути увагу дітей, захопити, навчити мислити критично: аналізувати, обробляти і застосовувати нові знання задля чогось особливого? На ці та інші питання педагоги шукали відповіді під час тренінгу, який провели керівник семінару Мигаль Н.Б. та методист РМК Кулик А.С. Як підсумок семінару педагоги працювали над тестами щодо знання нового Закону України «Про освіту».
^ автор підпис
Методичне об’єднання вчителів української мови та літератури 11 cічня на базі Сокальського НВК «ЗШ І ст. – гімназія» імені Олега Романіва відбулоя методичне об’єднання вчителів української мови літератури на тему «Формування мовленнєвої компетентності на уроках української мови та літератури. Райта О.Б., вчитель української морви та літератури Великомостівської ЗШ І-ІІІ ст. провела майстер-клас "Формування ІЦК на уроках української мови та літератури". Вчитель Сілецької ЗШ І-ІІІ ст. імені Івана Климіва-Легенди Затхей Ольга Богданівна поділилась досвідом роботи з теми «Формування мовленнєвої компетентності на уроках української мови». Плюхін Л.Б. провела практичне заняття. Вчителі працювали у сервісі «Learning Apps» або «Навчальні додатки». Це сервіс для підтримки процесу навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. Ці модулі можуть використовуватись безпосередньо як навчальні ресурси або для самостійної роботи. Метою роботи є створення завдань з української мови та літератури, для використання на уроках. Учасники МО мали можливість взяти участь у практичному занятті «ІКТ на уроках української мови», яке провів Мерко Михайло Іванович, призер конкурсу «Вчитель року -2018», вчитель української мови та літератури Забузької ЗШ І-ІІІ ст. | |
Також поділилася своїм досвідом роботи Кулинич Ганна Іванівна, вчитель української мови та літератури Сокальського «НВК ЗШ І ст.-гімназія» імені Олега Романіва з теми «Формування соціальної та громадянської компетентностей на уроках української мови».~5~ Було зазначено, що формування ключових компетентностей вимагає інтегрованого змісту навчання, що сприяє усвідомленню між усіма предметами і поєднанню знань у різних сферах. Робота МО була продуктивною, учасники семінару були активними, творчими.На семінарі обговорювалися ключові проблеми, пов’язані з впровадженням компетентнісного навчання у практику сучасної освіти
^ автор підпис
Семінар вчителів української мови 16 січня в Сокальській СШ І-ІІІ ст. №3 відбувся семінар-практикум на тему «Написання власного висловлення з метою якісної підготовки до ЗНО». Відкрите тестове завдання з розгорнутою відповіддю у вигляді власного висловлення — одне з найважливіших завдань у тесті ЗНО з української мови та літератури.Плюхін Л.Б. провела практичне заняття на тему «Формування мовленнєвої компетентності учнів на уроках української мови». Вчителі виконували вправи, що розвивають гнучкість мислення, мовлення учнів; сприяють правильному, точному вживанню слів та словосполучень, розвивають вміння ставити запитання і відповідати на них; спрямовують на розвиток важливого мовленнєвого вміння-передбачати розвиток думки в тексті; формують комунікативну компетентність. | |
Мигаль Софія Георгіївна зазначила, що відкрите висловлення з української мови та літератури це виявлення здатності учасника тестування самостійно в писемній формі висловлювати свої думки стосовно певної актуальної проблеми сьогодення у вигляді закінченого тексту з дотриманням норм сучасної української літературної мови (орфографічних, пунктуаційних, лексичних, граматичних, стилістичних). Розповіла як готуватися до написання власного висловлення з української мови та літератури.На цьому семінарі вчителі працювали на етапі аналізу теми для власного висловлення та формування власної позиції щодо теми - проблеми, порушеної в завданні. Результатом роботи вчителів під час семінару є написання власного висловлення.
^ автор підпис
Методоб’єднання вчителів української мови та літератури
16 cічня в Сокальській ЗШ ІІІ ст. №2 відбулося методичне об’єднання вчителів-словесників на тему «ІКТ як умова формування інформаційно-цифрової компетентності на уроках української мови та літератури», мета якого - створити інноваційні умови для забезпечення якісної підготовки учнів, надати їм можливість здобути знання з використанням ІКТ в освітньому процесі незалежно від форми й часу навчання. Обговорювалися такі питання: «ІЦК на уроках української мови та літератури»; «Використання елементів медіаосвіти в процесі викладання української мови та літератури», «Формування читацької компетентності на уроках української літератури». Було проведено практичне заняття з учасниками методоб’єднання «Михайль Семенко – урбаністичні мотиви його лірики». Вчителі працювали в групах, створювали відео презентації з посиланнями на інтернет-ресурси. Презентували роботи: Харук М.О., Краска Ю.Т., Пелех О.Б.Результат роботи методичного об’єднання: створено електронно-навчальний контент з української літератури на тему « Київські неокласики. Творчість М.Зерова», «Євген Плужник-один із провідних поетів розстріляного відродження».
^ автор підпис
МЕДІАОСВІТА, МЕДІАГРАМОТІНІСТЬ 15 січня в приміщенні Сокальської МАН відбулось засідання інтегрованого ПМО вчителів біології і хімії, яке працює над проблемою «Формування медіакомпетентностей через вдосконалення рівня володіння сучасними інформаційними технологіями». Методист Батіг О.І. у формі презентації доповіла про зміст і основні завдання медіаосвіти, класифікацію та функції сучасних медіа, рівні медіаграмотності, основні наукові теорії змісту медіаосвіти та медіаграмоності, причини актуальності цих понять. У формі круглого столу обговорили проблему медіазалежності сучасних учнів, необхідності формування на фоні медіасоціалізації критичного мислення, медіакультури школярів. Керівник об’єднання, вчитель Савчинської ЗШ І-ІІІ ст. | |
Лагода Леся Василівна провела майстер-клас по створенню сучасних інтерактивних презентацій. Відбулось практичне заняття під керівництвом керівників у набутті практичних вмінь по створенню інтерактивних презентацій. Члени методоб’єднання ознайомились із критеріями оцінювання методичної активності та механізмом складання рейтингу. Позитивним акцентом є те, що стало доброю традицією взаємовідвідування занять ІПМО, т.т. члени інших проблемних об’єднань відвідують заняття та приймають активну участь у практикумі та тренінгах, за що отримують додаткові бали у рейтингу методичної активності. ^ автор підпис
ІГРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ВИЯВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ПІЗНАННЯ 16 січня 2018 року на базі Жвирківської ЗШ І-ІІІ ст. відбулось друге засідання інтегрованого ПМО, яке працює над проблемою «Формування предметної компетентності у вивченні біології і хімії через використання інтелектуально-динамічних ігрових технологій». Засідання було присвячено темі навчальних ігор, ігровим технологіям як засобам виявлення та розвитку творчого потенціалу учнів. Методист Батіг Олена Іванівна розповіла про філософську сутність понять пізнання, розвитку пізнавальних інтересів у різні вікові періоди учнів, акцентувала увагу на грі як засобу активізації пізнавальних інтересів учнів, способу адаптації до багатьох ситуацій, засобу формування соціальної поведінки школярів. Вчитель хімії Жвирківської ЗШ І-ІІІ ст. Харчина Лариса Михайлівна поділилась досвідом формування предметної компетенції через використання інтелектуально-динамічних ігор, зокрема зупинилась на методичних аспектах такої складової ігрових технологій як «МЕТОД ШЕСТИ КАПЕЛЮХІВ». Вчитель розповіла про сутність, перспективи використання методу при проведенні різних типів, етапів уроків, на яких доцільніше використовувати цей інноваційний метод при викладанні предметів хімія та природознавство. Досвідом роботи про використання ігрових технологій на уроках біології, змістовно, на конкретних прикладах поділилась вчитель Сокальської ЗШ І-ІІІ ст. №5 Рупа Галина Романівна. Презентаційна доповідь вчителя була збагачена теоретичними та практичними складовими різноманітних видів інтелектуально-динамічних ігрових технологій, світлинами. Також досвідом активізації пізнавальної діяльності методом використання навчальних ігор на уроках біології поділилась вчитель біології і хімії Домашівської ЗШ І-ІІ ст. Гошко Галина Володимирівна. Вона проаналізувала завдання творчого характеру у формі гри, які можна застосувати на уроках біології в середніх класах. Члени ПМО обговорили критерії оцінки методичної активності, запропонували додати розділ участі в складі журі районних олімпіад та у роботі творчої динамічної групи. З метою узагальнення та відтворення отриманої теоретичної та практичної інформації, учасники ПМО отримали завдання – розробити навчальну гру, елементи якої можна використати при викладанні курсу біологія і хімія за новою програмою в 9 класі, вказавши при цьому тему, етап уроку використання даної навчальної гри. ^ автор підпис
Засідання інтегрованого методичного об’єднання вчителів біології і хімі | |
11 січня 2018 р. в Сокальській ЗШ І-ІІІ ст. №2 відбулось засідання інтегрованого методичного об’єднання вчителів біології і хімії, яке працює над проблемою «Формування комунікативної та соціальної компетентностей учнів шляхом проектних технологій». Методист Батіг О.І. розповіла про теоретичний аспект вивчення науковцями сутності поняття «соціальна компетентність», методичні засади формування цього виду відтворення особистістю соціально-культурного досвіду в процесі вивчення природничих дисциплін- біологія, хімія, природознавство.Майстер-клас на тему: «Формування дослідницьких вмінь та навичок учнів середніх класів шляхом залучення до навчальних проектів» провела керівник ПМО, вчитель біології Великомостівської ЗШ І-ІІІ ст. Безручко Любов Степанівна. Вона розповіла також про сучасні вимоги до написання, оформлення, тематику дослідницьких проектів. Досвідом щодо залучення учнів середніх класів до участі в екологічних проектах, конкурсах, акціях поділилась вчитель біології Великомостівської ЗШ І-ІІІ ст. Малицька Ольга Ярославівна. Цікавим досвідом організації і проведення міжпредметного проекту «Цікава хімія» поділився вчитель хімії Ульвівського НВК «ЗШ І-ІІ ст. – дитячий садок» Залівський Іван Антонович. Учасники ПМО обговорили та погодили шкалу оцінювання рейтингу методичної активності педагогів. Також було проведено практичне заняття по вибору актуальної тематики, розробці алгоритму дій вчителя та учня написання дослідницького проекту.
^ автор підпис
Проблемне МО з математики
| |
Впровадження інформаційних технологій впливає не тільки на форми організації навчального процесу, але й на зміст навчального матеріалу. Таким чином, новітні технології не тільки дозволяють по-новому поглянути на математику, але й дають необхідний науково-методичний апарат для їх аналізу й відтворення, а комп’ютеризація є одним з головних факторів розвитку змісту освіти.На проблемному об’єднанні вчителів математики з теми «Використання ІКТ технологій для формування предметних компетенцій учнів», яке проходило 10 січня у Сокальському НВК «ЗШ І ст.-гімназія» ім..О.Романіва, вчителі продовжили знайомство з навчальний середовищем LearningApps.org . Це онлайновий сервіс, який дозволяє створювати інтерактивні вправи. Він є конструктором для розробки різноманітних завдань з різних предметних галузей для використанням і на уроках, і позаурочний час. Гуз Неля Федорівна вчитель математики Сокальського НВК «ЗШ І ст.-гімназія» ім..О.Романіва провела практичне засідання на якому показала алгоритм роботи з сервісом, розповіла про можливості його застосування під час уроків. Використання інформативно-комунікаційних технологій надає можливість створити такий навчальний простір, в умовах якого дитина почувається більш комфортно та впевнено, виявляє пізнавальну активність та максимально ефективно засвоює навчальний матеріал.
^ автор підпис
Проблемне методичне об’єднання вчителів фізики Особистісно-орієнтований урок пропонує на вибір різні навчальні завдання та форми роботи, заохочує учнів до самостійного пошуку шляхів вирішення цих завдань. 10 січня 2018 року у Сокальській ЗШ І-ІІІ ст. №4 проходило проблемне методичне об’єднання вчителів фізики з теми «Проектна діяльність на уроках фізики на засадах особистісно-орієнтованого навчання». На засіданні учасники розглянули як відеоігри впливають на мотивацію та які елементи гри варто запозичити освіті. Технології онлайн освіти стрімко розвиваються й роблять навчання ефективнішим ніж будь-коли, тому вчителі познайомилися з с сервісом Learningapps, який призначений для розробки, зберігання інтерактивних завдань з різних предметних дисциплін, за допомогою яких учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню їх пізнавального інтересу. Навчилися розробляти карти пам’яті, познайомилися з програмою для створення ребусів та кросвордів.
^ автор підпис
"Об’єднання вчителів математики з теми «Використання інноваційних технологій у роботі з обдарованими дітьми» ~1~На математичній олімпіаді не буває звичайних задач. Щоб навчитися їх розв’язувати та навчити розв’язувати їх учнів потрібно багато часу. Метою проблемного об’єднання вчителів математики з теми «Використання інноваційних технологій у роботі з обдарованими дітьми» було показати характерні підходи до розв’язування олімпіад них задач та допомогти тим хто готує учнів до конкурсів, турнірів, олімпіад. Оксана Василівна Галета вчитель математики Сокальського НВК «ЗШ І ст-гімназія» ім.. О.Романіва провела практичне заняття з учасникам методичного об’єднання. Розповіла теоретичні відомості , що виходять за рамки програми та не входять до шкільних підручників та показала приклади їх застосування.
^ автор підпис
|
Засідання методичного об’єднання вчителів інформатики | |
Ми з вами щодня «поглинаємо» величезну кількість інформації, яка формує наші погляди і позиції. Тому дуже важливо уміти фільтрувати те, що ми чуємо, бачимо. Уміти відрізнити якісний матеріал від матеріалу що має на меті дезорієнтувати нас - це головна особливість медіа грамотної людини. Учасники засідання методичного об’єднання вчителів інформатики вивчали яким критеріям має відповідати справжній журналістський матеріал, що впливає на роботу медіа. Навчились визначати об’єктивність, достовірність та надійність інформації у ЗМІ та ключові питання за якими це визначається. Дана інформація буде актуальною у День Безпечного Інтернету, який відзначають цього року 6 лютого під «Створюй, спілкуйся та поважай:кращий Інтернет починається з тобою» з метою залучити до дій кожного, хто відіграє свою роль у створенні кращого Інтернету для всіх, зокрема, наймолодших користувачів. Більш того, це запрошення для всіх до поважливого онлайнового спілкування задля забезпечення кращого цифрового досвіду
^ автор підпис
Інформаційно-методична нарада вчителів математики
~1~17 січня 2018 року у Сокальському НВК «ЗШ І ст.-гімназія» ім..Олега Романіва відбулася інформаційно-методична нарада вчителів математики по темі Підготовка учнів до ЗНО. Учасники семінару проаналізували виконання сертифікаційної роботи учнями ЗНЗ району, звернули увагу на основні помилки у завданнях. Змогли ознайомитися з програмою ЗНО для випускників шкіл, характеристикою сертифікаційної роботи, критеріями оцінювання завдань з розгорнутою відповіддю.Вчитель математики Сокальської гімназії Гуз Неля Федорівна поділилась досвідом підготовки учнів до ЗНО. Звернула увагу на основні етапи розв’язування завдань з параметром. Пасічна Ольга Іванівна вчитель математики Великомостівської ЗШ І-ІІІ ст ознайомила з завданнями з розгорнутою відповіддю з геометрії. Прокоментувала та наголосила на правильності запису та оформлення відповідей до цих задач. Учасники змогли поділитися досвідом у використанні електронних тренажерів для підготовки учнів, готових підручників,
^ автор підпис
Засідання школи молодого вчителя математики, фізики, інформатики 17 січня 2018 року у Сокальському НВК «ЗШ І ст-гімназія» відбулося засідання школи молодого вчителя математики, фізики, інформатики. Засідання відбулося у формі тренінгу за темою «Професійна компетентність педагога». Мета тренінгу полягала в тому щоб довести молодим педагогам наскільки важливо у роботі вчителя постійно вчитися, прагнути досконалості, бути компетентним у тому, що робиш, плекати свій професійний рівень навіть не щодня, а що миті. Молоді вчителі спробували створити портрет ідеального вчителя, проаналізували себе, щоб знайти ті риси, які варто розвивати. Розкрили поняття «професійна діяльність», і «професійна компетентність», їх складові і визначальні чинники. Познайомилися з різними формами самоосвіти та вимогами до самоосвітньої діяльності педагогів.Засідання пройшло в творчій, позитивній атмосфері
^ автор підпис
Районний семінар-практикум вчителів фізичної культури 17 січня 2018р в Сокальському НВК «ЗШ І-ст.-гімназія» імені Олега Романіва відбувся районний семінар-практикум вчителів фізичної культури ЗНЗ І-ІІІст. з вивчення модуля «Баскебол». Вчителі- методисти І.М. Петришак та О.І.Лаговська провели майстер-класи для своїх колег, а методист РМК Є.М Матвіїв ознайомив присутніх з результатами проведення щорічного оцінювання фізичної підготовленості населення, виконанням звітності 2-ФК та новинками педагогічної преси.
^ автор підпис
Cемінар школи молодого керівника 16 січня, в актовому залі відділу освіти відбувся черговий семінар в рамках Школи молодого керівника на тему "Аналіз уроку за компетенісною моделлю".Урок є основною формою організації освітнього процесу у школі. Тому володіти навиками проектування та проведення сучасного уроку - найважливіша риса професійної майстерності учителя. Учасники семінару активізували свої знання та вміння з проблеми компетнісного підходу до освітнього процесу, ідентифікували особливі риси компетентнісного уроку, аналізували фрагменти відео-уроків. Як результат роботи було створено схему-пам`ятку для аналізу уроку за компетентнісною моделлю. Семінар було проведено з використанням інтерактивних прийомів та техніки "Ментальна карта". Тренігове заняття цього разу було присвячено актуальній темі для саморозвитку керівника та педагога "Активне слухання". Запрошуємо до співпраці молодих керівників шкіл та тих, хто бажає стати лідером в освіті! Семінар провела завідувач Сокальського РМК Галина Гібляк.
^ автор підпис |