Семінар директорів у Домашівській ЗШ І-ІІст.
У проведеному семінарі взяли участь директори шкіл І-ІІ ст., педагогічний та учнівський колективи Домашівської ЗШ І-ІІ ст., завідувач РМК Гібляк Г.В., головний спеціаліст відділу освіти Тот Л.Г., сільський голова Домашівської сільської ради. Учасників семінару тепло зустріли вітальними словами дирекція, педагоги та учні школи.
Результати гурткової роботи, яка організована у школі, було представлено у формі інтегрованого позакласного заходу «Гортаючи сторінками природи». У заході брали участь учні школи – вихованці гуртка «Юні дендрологи», театрального та хорового гуртків. Проведений захід ілюстрував результати роботи з екологічного виховання школярів, результати науково-дослідної роботи з екологічного напрямку, результати роботи з розвитку вокальних, акторських, декламаторських здібностей, творчий потенціал юних гуртківців. Учасники семінару відзначили високий рівень відповідальності за проведений захід, культури виступу учнів та естетику сценічних костюмів. Захід свідчив про високий рівень професійної компетентності керівників гуртків, сучасний підхід до організації позакласної роботи, навики використання ІКТ технологій у системі позакласної роботи.
Про результати гурткової роботи у школі також свідчили виставки творчих робіт учнів, організовані у кабінетах та коридорах закладу.
Далі з директорами проведено методичний діалог «Внутрішньошкільний контроль у школі: сучасний підхід». В рамках діалогу обговорено такі питання: нові нормативні документи, що визначать напрямки, зміст, вимоги щодо ведення внутрішньошкільного контролю у школі; основні принципи та ознаки системності внутрішньошкільного контролю; об’єкти та зміст внутрішньошкільного контролю; види, форми, сучасні методи внутрішньошкільного контролю. Учасники діалогу висловили власне бачення проблем визначення основних критеріїв ефективності та назвали фактори дієвості контролю у школі, визначили норми етики взаємовідносин «директор-вчитель» у системі контролю, назвали проблеми щодо здійснення внутрішньо шкільного контролю у малокомплектній школі.
Директор школи Перташкевич Б.Г. представ основні напрямки розвитку Домашівської ЗШ І-ІІ ст., поділився досвідом роботи з проблеми «Гурткова робота –один із видів позакласної роботи у навчально-виховному процесі Домашівської ЗШ І-ІІ ступенів». Зміст виступу містив такі аспекти управлінської діяльності: організація гурткової роботи на основі діагностичного підходу; планування роботи з удосконалення діяльності гуртків; система роботи із здійснення внутрішньо шкільного контролю за станом гурткової роботи (види аналізу відвіданого заняття гуртка та виховного заходу, форми діагностування керівників гуртків та гуртківців, моніторинг результатів гурткової роботи тощо). Також керівник школи поділився досвідом з організації роботи шкільного лісництва та назвав позитивні досягнення обдарованих учнів школи.
Для учасників семінару було здійснено презентацію сайту Домашівської ЗШ І-ІІ ст. та матеріали сторінки «Семінар директорів». На допомогу директором шкіл адміністрація Домашівської ЗШ приготувала методичні рекомендації «Внутріщньошкільний контроль за роботою гуртків» (схеми аналізу гурткової роботи, діагностичні анкети для опитування гуртківців, вимоги щодо ведення журналу гурткової роботи та модель моніторингу гурткової роботи). На особистому блозі директора школи розміщено усі матеріали семінару, презентації з досвіду роботи.
В рамках семінару, райметодкабінетом підготовлено електронну папку матеріалів «Внутрішньошкільний контроль», яка містить нормативні документи, схеми аналізу уроків, таблиці внутрішньо шкільного контролю, вимоги до ведення книги реєстрації наслідків внутрішньо шкільного контролю та ряд методичних матеріалів. Використання названих методичних матеріалів дозволить удосконалити систему внутрішньо шкільного контролю у школах району.
Форми проведення семінару та презентації, підготовлені для семінару, свідчили про належний рівень ІКТ-грамотності дирекції школи.
Учасники семінару та гості відзначили високу професійну компетентність директора Домашівської ЗШ І-ІІст. Петрашкевича Богдана Григоровича, його високий авторитет для громади, лідерські якості, науковий та інноваційний підходи в управлінській діяльності, системність в роботі, вміння реалізовувати державно-громадські моделі управління школою.
Районний семінар було проведено на високому організаційному, науково- методичному рівнях. Захід носив навчальний та практичний характер. Результати проведеного семінару, відгуки його учасників підтвердили високий рівень, творчий підхід при підготовці до семінару директора Домашівської ЗШ І-ІІст. Петрашкевича Богдана Григоровича та педагогічного колективу.
Галина Гібляк