На базі ДНЗ № 9 м. Сокаль відбулось чергове засідання районної Школи перспективного педагогічного досвіду. Слухачі продовжили роботу над вивченням і впровадженням елементів арт-терапії в освітньо-виховний процес.
За основною темою «Розвиток пізнавальної сфери дитини за допомогою технік арт-терапії в умовах ДНЗ» вихователь Куцій К. П. підготувала виступ – презентацію з досвіду роботи педагогів ДНЗ № 9 м. Сокаль.
Теоретичний матеріал з даного питання суттєво розширив обізнаність педагогів, а перегляди різних форм роботи з дітьми з використанням елементів піскової терапії та драмо-терапії сприяли вдосконаленню фахового рівня вихователів та обміну досвідом. В ході перегляду відкритих занять вони демонстрували оригінальний підхід до проблеми пізнавального розвитку дитини, використовуючи для цього доступні, цікаві для дітей матеріали та форми роботи. Вихователь Надія Сигидин провела інтегроване заняття з використанням пісочної терапії «Із пісочком граємо – зайчику допомагаємо» з дітьми раннього віку. Вихователь Наталія Харчук з молодшою підгрупою дітей логопедичної групи організувала пізнавальну діяльність з використанням пісочної терапії «Зимова казка». Акцентувалась увага на тому, що використання елементів пісочної терапії є ефективним у роботі з дітьми, які мають проблемний розвиток мовлення. Пісок стимулює дрібну моторику руки дитини, активізує мовленнєві процеси. Багатофункціональність піску у забезпеченні гармонійного розвитку дітей з особливими потребами показала вихователь спецгрупи Іванна Ковальчук в ході інтегрованого заняття з елементами пісочної терапії «До ляльки в гості». Засобами пісочної терапії їй вдавалось втримувати увагу та зосередженість малюків, розвивати їх пізнавальні процеси.
Ціла серія колективних переглядів різних форм роботи з дітьми висвітлювала проблему використання елементів драмо-терапії як засобу пізнавального розвитку дошкільника. Так, вихователь Оксана Бабошіна з дітьми молодшої групи провела драматизацію казки «Колобок на новий лад». Добре відому казку діти змінювали відповідно власних поглядів, цікаво і змістовно програючи кожен казковий персонаж. Поєднання елементів казко- та драмо-терапії мало ефективний розвиваючий вплив на кожну дитину. Пізнавальна діяльність з використанням площинного театру «Казкова гостина» у середній групі, яку провели вихователі Юлія Кобяк та Руслана Зеленська, стала зразком умілого поєднання елементів піскової терапії, дослідницької діяльності, театралізації та ІКТ в роботі над пізнавальним розвитком дитини. Старші дошкільники разом з вихователями Наталією Батюк та Тетяною Стадник продемонстрували свої творчі здібності у театралізованій діяльності «У весняному королівстві». Системна і послідовна робота вихователів забезпечила високий рівень розвитку пізнавального та креативного потенціалу кожної дитини. Заняття з математики з використанням тіньового театру «З Колобком ми мандрували, все навколо ми вивчали», яке провела вихователь Оксана Мельничук, викликало багато позитивних емоцій у дітей спецгрупи та забезпечило їх пізнавальну активність. Досконале володіння інноваційними технологіями продемонструвала досвідчений музичний керівник Леся Пивоварчук. Вдале поєднання музико-терапії і драматизації під час заняття на тему «Курчатко маму шукало» забезпечувало гармонійний розвиток дітей, найповніше розкриття їх творчих здібностей.
Відкриті перегляди активно обговорювались слухачами районної Школи ППД. Завідувач ДНЗ № 9 Калька Л. І. наголосила на тому, що 2014 рік – рік театру. Тому в дитсадку багато уваги приділяється саме активізації використання різновидів театралізованої діяльності, що позитивно впливає на розвиток дитячої особистості. Педагогічний колектив ДНЗ № 9 – творчий та ініціативний. Вихователі, опираючись на особистісно-орієнтований підхід до кожної дитини, впроваджують інноваційні технології, на практиці модернізують сучасну дошкільну освіту.
Слухачі Школи ППД відзначили високий рівень професіоналізму, творчих підхід та гуманістичні позиції педагогічного колективу ДНЗ № 9. Кожен мав можливість обмінятися досвідом, розширити свій фаховий кругозір, переконатись в позитивному впливі арт-терапії на розвиток дитини. Вихователь – методист ДНЗ № 9 Наталія Шелемей відзначила, що елементи арт-терапії не є складними у використанні, але потребують серйозної підготовки та творчого підходу педагогів. Використання елементів арт-терапії дошкільнята сприймають з великим задоволенням. Саме в невимушеній, природній для дитини атмосфері творчості найбільш ефективно відбувається її розвиток.